Ik ben dol op de spreuken van Loesje. Vroeger had ik veel boekjes van hun posters. Lekker confronterend, grappig en vooral een a-ha belevenis. Dus ook bij deze poster moest ik lachen. Zo herkenbaar, hoeveel voornemens heb ik gemaakt die geen vervolg hebben gekregen. Heel veel.
Maar ergens is er een omslag gekomen. Opeens snap ik hoe het werkt. Opeens is er vertrouwen dat het wel goed komt. Opeens blijf ik niet alleen in de denkfase maar kom ik ook in de doe-fase. Dat ‘opeens’ is natuurlijk een verkeerd woord, want er gaat wel veel aan vooraf. Het toverwoord is bewustwording. Het maken van goede voornemens aan het eind van het jaar, heeft wel zin. Het betekent dat je namelijk inzichten van jezelf opdoet. ‘Wat neem je mee naar volgend jaar, wat laat je achter in het oude jaar, wat wil je wel en wat wil je niet meer. En ook wat ga je anders doen?’ En aan de hand van deze conclusies maak je goede voornemens.
Nu zit ik al jaren in de marketing en weet veel van de psychologie rond een aankoop. Alle aankopen beginnen met de bewustwording dat je een aankoop nodig hebt, of denkt te hebben. De marketeers weten dat en doen er alles aan om jou in de eerste fase van dit aankoopproces te krijgen. Dat doen ze door het product vaak te laten zien, omdat ze weten dat het bewustwordingsproces bij minimaal 7 contacten pas in werking wordt gezet. Of ze geven aan dat ze een probleem van jou kunnen oplossen. Daardoor wordt jouw bewustwording in werking gezet.
Een bekend voorbeeld: vroegen dronken we gewoon filterkoffie. Opeens kwam er een Senseo apparaat met veel voordelen. We kregen het zo vaak voorgeschoteld dat we gingen denken dat we echt niet zonder dit apparaat konden en gingen we over tot aanschaf. Nu moet Senseo weer vervangen worden door dure zelf malende koffiemachines. De bewustwording wordt dus weer opnieuw geactiveerd. Wanneer er sprake is van die bewustwording dan zal je merken dat je overal koffiemachines ziet. De reclames maar ook bij mensen thuis valt het je dan op.
Nog een bekend voorbeeld. Je wilt nieuwe schoenen. Je hebt al die bewustwording, omdat de oude niet meer mooi zijn. Je ziet ‘opeens’ allemaal mensen met nieuwe schoenen terwijl je dat ervoor niet waar nam. Dat komt omdat de energie van je wens het aantrekt. Zo werkt het met de kracht van manifesteren ook. De energie van je wens kun je aantrekken door je er bewust van te worden. Zo kun je goede voornemens omzetten, door de juiste intentie aan te trekken. De kansen te creëren en in een doe-fase te komen. Als je ervaart dat alles energie is dan krijg je ook meer vertrouwen in jezelf, in wat je doet en wilt.
Ik heb een methode die mij zo goed heeft geholpen. Daardoor heb ik meer energie, sta ik positiever in het leven en kan ik tot de doe-modus komen.
Dus maak vooral wel goede voornemens, schrijf ze op, zeg ze hard op en trek daardoor de energie van je voornemen aan! En als het na een tijdje toch niet lukt, neem dan gewoon weer iets anders voor en begin opnieuw, of je neemt een lekker bakkie versgemalen koffie 🙂
Zou je het leuk vinden om deze methode te leren? Ik ga een workshop organiseren. Als je wilt, kijk dan in agenda.

